وی به دوره آشنایی با مرحوم فرشیدی اشاره کرد و گفت: مهندس فرشیدی همواره دغدغه های زیادی در حوزه تعلیم و تربیت داشتند و فراتر از یک وزیر و مسئول؛ معلمی با تقوا و وارسته بودند زیرا منش معلمی را هرگز رها نکردند و همین امر سبب شد مرحوم فرشیدی، چهره ماندگارنظام تعلیم و تربیت شود.
کاظمی ادامه داد: نگاهم به شخصیت مرحوم فرشیدی فراتر از یک وزیر بود زیرا همیشه دغدغه آموزش و پرورش در وجودش می جوشید و مسائل و مشکلات را به گوش مسؤولان گوشزد می کرد .
وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم مرحوم فرشیدی تمرکز بر حوزه پرورشی و فرهنگی و احیای معاونت پرورشی بوده است. موضوعاتی که امروزه نظام تعلیم و تربیت با آنها دست به گریبان است از مواردی بوده که مرحوم فرشید بر رفع و حل آن تأکید داشتند.
وزیر آموزش و پرورش نگاه محرومیت زدایی و توسعه عدالت در مناطق محروم با رویکرد توسعه مدارس شبانه روزی را از دیگر رویکردها و سفارشات مرحوم فرشیدی عنوان کرد و گفت: از مهمترین اندیشه ها و از راهبردی ترین رویکردهای وی، توجه به موضوع تربیت معلم بوده که البته این نگاه برخاسته از نگرش شهید باهنر و رجایی است که در وجود مهندس فرشیدی متبلور شده بود .بی شک می توان گفت نگاه تربیتی، بر نظام فکری مرحوم فرشیدی حاکم بوده است.
پایان خبر/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0