مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان در آیین نواختن زنگ مهر در شهرستان پارسیان مطرح کرد:
مدرسه سازی و توسعه عدالت در فضاهای آموزشی در هرمزگان
وی همچنین ضمن قدردانی از توجه و حمایت بی شائبه استاندار هرمزگان از نهضت مدرسه سازی در استان هرمزگان افزود:با آغاز نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی ، شمیم عدالت در هرمزگان پخش شده است و این نهضت با رویکرد تبیین نگاه ارزشمند رئیس جمهور و دولت چهاردهم با موضوع محوری مدرسه سازی و توسعه عدالت در فضاهای آموزشی در جریان می باشد.
به گفته وی، ساخت مدارس با معماری ایرانی و بومی موضوعی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم به طور ویژه به آن اشاره شده است به گونه ای که در این سند عنوان شده فضاهای تربیتی متناسب با برنامه درسی، استانداردهای تربیتی، تحولات جمعیتی، اصول شهرسازی و معماری و شرایط اقلیمی با تاکید بر استفاده از فناوریهای نوین باید طراحی شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان با تاکید بر اینکه نگاه ما بر این است که بتوانیم مدارسی با معماری بومی و هویت استان هرمزگان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: هویت معماری هرمزگان رو به فراموشی است که حرکت برای احیای آن آغاز شده است.
باوقار در ادامه بر لزوم تلفیق معماری بومی و فناوریهای مدرن تاکید داشت و گفت: در واقع این تلفیق نشاندهنده پیشرفت در حوزه آموزش می باشد.
گفتنی است؛تعداد ۱۳۵ پروژه در قالب 540 کلاس درس با زیربنایی بالغ بر ۵۲ هزار مترمربع و با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سراسر استان هرمزگان در مهرماه جاری تقدیم دانش آموزان هرمزگانی می شود.
پایان خبر/
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0