با حضور استاندار هرمزگان ؛

افتتاح مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان در بندرعباس

کوش نیوز-در آخرین روز از هفته دولت ، مرکز نگهداری سالمندان «نوید زندگی جنوب» با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان و ظرفیت پذیرش ۵۰ سالمند با حضور محمد آشوری استاندار هرمزگان، در بندرعباس افتتاح شد.
کد خبر : 10591
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 آگوست 2025 - 18:41
افتتاح مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان در بندرعباس

در آخرین روز از هفته دولت مرکز نگهداری سالمندان «نوید زندگی جنوب» با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان و ظرفیت پذیرش ۵۰ سالمند با حضور محمد آشوری استاندار هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ، احمد پویافر فرماندار شهرستان بندرعباس ، سپیده جوادی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان ، سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان و مسئولان و مدیران استانی در بندرعباس افتتاح شد.

این مرکز با زیربنای یک‌هزار مترمربع در یک طبقه ،شامل بخش‌های اداری، خدماتی، پرستاری، فیزیوتراپی، آموزش و نگهداری بانوان و آقایان راه‌اندازی شده است.

محمد آشوری استاندار هرمزگان در آیین افتتاح مرکز نگهداری سالمندان «نوید زندگی جنوب» گفت: هدف اصلی از تأسیس چنین مراکزی، تکریم و حمایت از سالمندانی است که روزی در جامعه فعال و تأثیرگذار بوده‌اند و امروز نیازمند مراقبت و خدمات تخصصی هستند.

به گفته وی، ترویج فرهنگ احترام به سالمندان یکی از ضرورت‌های اساسی جامعه ایرانی و اسلامی است و این مرکز می‌تواند در تحقق این مهم نقش مؤثری ایفا کند.

استاندار هرمزگان با اشاره به روند رو به افزایش سالمندی جمعیت کشور و تأکیدات قانونی در زمینه حمایت از جوانی جمعیت، بیان کرد: در کنار سیاست‌های کلان جمعیتی، توجه ویژه به سالمندان نیز یک رسالت مهم است.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از مدیرکل بهزیستی استان و دست‌اندرکاران راه‌اندازی این مرکز، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی با پشتیبانی از تشکل‌های مردم‌نهاد در زمینه توانمندسازی، نگهداری و توانبخشی سالمندان گام‌های ارزشمندی برداشته است.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به افزایش نرخ سالمندی در استان، گفت: هم‌اکنون 16 هزار و 509 سالمند تحت پوشش خدمات بهزیستی استان قرار دارند و این مرکز جدید گامی مهم در جهت توسعه مراکز نگهداری سالمندان در استان است.

سامیه جهانشاهی افزود: این مرکز سومین مرکز نگهداری سالمندان در استان هرمزگان است که پس از مرکز لقمان حکیم بندرعباس (با ظرفیت ۱۰۰ نفر) و مرکز بستک (با ظرفیت ۵۰ نفر) آغاز به کار کرده است.

وی تصریح کرد : مرکز نوید زندگی جنوب  با ایجاد اشتغال برای ۱۸ نفر (شامل ۵ مددجوی بهزیستی) راه‌اندازی شده و قرار است در آینده به یک مجموعه جامع سالمندی با افزوده شدن مراکز روزانه سالمندان و بنیاد فرزانگان توسعه یابد.

جهانشاهی به ارائه خدمات متنوع در این مرکز اشاره کرد و گفت: خدماتی شامل نگهداری، توانبخشی، فیزیوتراپی، ویزیت پزشک و پرستار، آموزش دوران سالمندی و روانشناسی در این مرکز ارائه خواهد شد و در آینده نزدیک خدمات آب‌درمانی نیز به آن اضافه خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان در ادامه به فعالیت‌های مرکز سلامت روان اجتماعی و برنامه‌های پیش رو اشاره کرد و گفت: «با توجه به سیاست‌های ده‌گانه سازمان بهزیستی، طرح‌های ملی «سلام» و «مهر و گفتگو» در دست اجرا هستند.

این طرح‌ها با هدف ارتقای سلامت اجتماعی، تقویت سرمایه‌های محلی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات استان اجرایی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح سلام با همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط و با استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلات در حال اجراست و مدارس به عنوان پایگاه‌های اجتماعی نقش محوری در این طرح ایفا خواهند کرد.

جهانشاهی در پایان با تأکید بر اهمیت مشارکت‌های مردمی و همکاری نهادهای مختلف، از هماهنگی بین‌بخشی برای اجرای هرچه بهتر این طرح‌ها در استان خبر داد.

پایان خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.